Правила поведінки
Правила поведінки здобувача освіти
в Садівському закладі дошкільної освіти (ясла-садок) «Тополька»
Правила поведінки здобувачів освіти базуються на законах України, наказах Міністерства освіти і науки України та рішеннях органів місцевого самоврядування , Статуті закладу дошкільної освіти.
Закон України «Про дошкільну освіту» (зі змінами та доповненнями)
Стаття 27. Учасники освітнього процесу
Учасниками освітнього процесу у сфері дошкільної освіти є:
– діти дошкільного віку, вихованці;
– педагогічні працівники:
директори, вихователі-методисти, вихователі, старші вихователі,
асистенти вихователів, вчителі (усіх спеціальностей), вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди, практичні психологи, соціальні педагоги, інструктори з праці, інструктори з фізкультури, інструктори слухового кабінету, музичні керівники, керівники гуртків, студій, секцій, інших форм гурткової роботи та інші спеціалісти;
– помічники вихователів та няні;
– медичні працівники;
– батьки або особи, які їх замінюють;
– батьки-вихователі дитячих будинків сімейного типу;
– асистенти дітей з особливими освітніми потребами;
– фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.
Дитина має гарантоване державою право на:
безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних закладах дошкільної освіти;
безпечні та нешкідливі для здоров'я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;
захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров'ю, моральному та духовному розвитку;
безоплатне медичне обслуговування у закладах дошкільної освіти;
захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров'ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;
здоровий спосіб життя;
діти з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями, мають право на першочергове зарахування до закладів дошкільної освіти.
Відповідно до ст. 53 Закону України «Про освіту» здобувачі освіти мають право на:
навчання упродовж життя та академічну мобільність;
індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
якісні освітні послуги;
справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
відзначення успіхів у своїй діяльності;
свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
повагу людської гідності;
захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
Обов’язки вихованців закладу дошкільної освіти
- Приходити вчасно в дитячий садок.
- Вітатися та прощатися з працівниками та дітьми у садочку.
- Намагатися бути чемними та слухняними.
- Бережливо відноситись до іграшок, майна та книг.
- На прогулянці намагатися бути охайними.
- В групі розмовляти спокійно.
- Ділитися груповими іграшками.
- Не ображати інших дітей.
- Слідкувати за станом свого здоров`я та негайно повідомляти вихователя про погіршення самопочуття.
- Мати особисті засоби гігієни.
- Дотримуватися вимог безпеки.
- Акуратно вішати одяг в свою шафку.
- Не залишати територію групи та закладу без дозволу вихователя.
- Говорити чітко і спокійно, стежити за силою звуку, не підвищувати голосу, не кричати;
- Вживати чарівні слова у зверненні до дорослих людей та суспільстві;
- До дорослого звертатися на «Ви»;
- Ніколи не вживати нецензурних, брутальних слів,
- Не перебивати розмову людей, а дочекатися, коли розмову закінчать; коли розмовляють дорослі, не слід втручатися в їхню розмову і щось додавати, заперечувати чи стверджувати, коли тебе не питають;
Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.
Батьки здобувачів освіти мають право:
– захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
– звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;
– обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
– брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
– завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
– брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
– отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.
Батьки здобувачів освіти зобов’язані:
- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
-сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
-поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
-дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
-формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
-настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
-формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
-виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
-батьки несуть відповідальність за життя і здоров'я дитини.
- батьки зобов'язані приводити дитину в дитячий садок до 8.15 ранку, у разі запізнення чи невідвідування повідомляти вихователя до 8.00 ранку.
-у разі ознак захворювання дитини дитячий заклад відвідувати заборонено.
-батьки зобов'язані слідкувати за систематичним щепленням дитини та повідомляти про це медпрацівника закладу освіти.
-батьки зобов`язані повідомляти вихователя та медпрацівника про наявність алергічних реакцій у дитини.
-у разі побутового травмування дитини та звернення до травмпункту надавати письмове пояснення про випадок.
-не дозволяється приводити та забирати дитину з дошкільного закладу неповнолітнім особам та батькам в нетверезому стані.
-батьки зобов`язані забезпечити дитину змінним взуттям та одягом у відповідності до рекомендацій вихователя.
Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти мають право:
- на вільний вибір педагогічно доцільних форм, методів і засобів роботи з дітьми;
- брати участь у роботі органів самоврядування закладу;
- на підвищення кваліфікації, участь у методичних об’єднаннях, нарадах тощо;
- проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу
- вносити пропозиції щодо поліпшення роботи закладу;- на соціальне та матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
- об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших громадських об’єднань, діяльність яких не заборонена законодавством;
– на захист професійної честі та власної гідності.
Працівники закладу дошкільної освіти зобов’язані:
- особистим прикладом стверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі: доброти, правди, справедливості, гуманізму, працелюбства, стриманості, інших доброчесностей .
- забезпечувати емоційний комфорт дитини, захист її від фізичного та психологічного насильства.
- інформувати адміністрацію закладу про випадки насильства у сім’ї, вживати заходи щодо його попередження.
- проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу серед батьків щодо негативного впливу, жорстокого ставлення до дітей на стан їхнього психологічного і фізичного здоров’я.
- забезпечувати емоційний комфорт, захист дитини від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять її здоров’ю, а також від фізичного та психологічного насильства.
- захищати дітей від будь-яких форм фізичного та психічного насилля.
-бути вимогливим не лише до дітей, але й до себе.
-постійно підвищувати свою педагогічну майстерність.
- сприяти розвитку здібностей вихованців
-бути тактовним у ставленні до інших людей.
Працівники закладу дошкільної освіти не мають права:
Не гуманно ставитися до дітей, принижувати їхню гідність.
Застосовувати фізичну та вербальну агресію, що принижує гідність дитини та інших учасників освітнього процесу процесу.
Відволікатися на телефонні дзвінки та сторонні розмови під час освітнього процесу.